Activitati desfasurate

Mobilitatea 1:

Școlile participante au fost Heinrich-Wieland-Schule Pforzheim (Germania), HTL Pinkafeld (Austria), Solski Center Celje (Slovenia), Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectură "Carol I" Sibiu.

Prima întâlnire, kickoff meeting, a avut loc în Germania, în Pforzheim, între 7-12 octombrie.

Scopul ei a fost organizarea activităților viitoare.

Reprezentanții Liceului Tehnologic de Construcții și Arhitectură "Carol I" Sibiu au fost: d-l director Cârstea Sebastian Dumitru, prof. Hadăr Angela (coordonator proiect), prof. ing. Bunea Adriana și patru elevi: Popa Iulian Florin, Stătescu Gabriel, Păușan Paul-Ioan și Cârneală Darius Daniel.

Profesorii participanți la această întâlnire au planificat modul în care proiectul se pune în aplicare, au hotărât planul de lucru și au împărțit sarcinile. Elevii români au fost preluați de către diverse echipe din cadrul școlii gazdă, respectiv, școala din Pforzheim, și au participat la derularea a diverse activități în ateliere și laboratoare. În felul acesta ei au avut ocazia să vadă modul în care se desfășoară lecțiile în alte țări, să observe genul proxim și diferența specifică dintre sistemul de învățământ românesc și cel german.

Mobilitatea 2:

În perioada 2-7 decembrie 2018 a avut loc a doua întâlnire din cadrul proiectului, care de această dată s-a desfășurat în Sibiu și în Hosman.

Participanții din partea școlii noastre au fost următorii profesori: director Cârstea Sebastian Dumitru, Hadăr Angela, Oprica Maria, Mărgărita Vasile, Bozan Liliana, Onea Claudia, Bunea Adriana, Raduly Ianoș, Joantă Sorin, Savu Zaharie, Albu Ioan, Filip Ionuț, Bulea Liviu și următorii elevi: Alcan Marius Sebastian, Rusu Radu Cornel.

Proiectul promovează ethosul românesc, prin faptul că se are în vedere scoaterea în evidență a frumuseții satului ardelenesc, prin recondiționarea unei locuințe vechi de aproximativ 150 de ani. Această casă, construită lângă biserica fortificată evanghelică, oferă o plus valoare zonei respective, de aceea se dorește ca ea să fie integrată fluxului turistic, astfel încât ea să devină utilă comunității.Voluntari din diverse țări, veniți pentru a sprijini menținerea deschisă a muzeului din cetate, vor avea posibilitatea să se cazeze aici.

Un obiectiv important al proiectului constă în susținerea muncii în echipă, prin încurajarea elevilor să colaboreze la realizarea unor ținte atractive. Ei pot observa progresele muncii lor, prin treceri de la abstract la concret și invers. Utilizarea strategiilor de învățare de tip deductiv, inductiv și analogic este menită să îi ajute în înțelegerea legăturii implicite existente între planurile unei construcții și realizarea ei propriu-zisă.

Elevii și profesorii au muncit intens la realizarea măsurătorilor și a schițelor pentru releveul casei, care ulterior vor fi digitalizate - model 3D inteligent și detalii 2 D - prin folosirea metodei BIM (Building Information Modelling).

Mobilitatea 3:

A treia mobilitate din cadrul proiectului a avut loc între 10-15 martie 2019, în orașul Pinkafeld, din Austria.

Cei doi însoțitori ai elevilor, d-l director Cârstea Sebastian și d-l prof. Joantă Sorin, precum și cei patru elevi, Tufeanu Răzvan Costinel, Pop Dimitrie Theodor, Popescu Mark Claudiu și Păușan Paul Ioan au declarat că a fost o săptămână fructuoasă.

În decursul acestei întâlniri s-au prezentat planurile digitalizate în 2D și modelarea în 3D a casei predicatorului din Hosman, folosită ca spațiu în care elevii din cele patru școli partenere să-și dezvolte abilitățile necesare unui bun constructor. Fiecare școală a contribuit la realizarea documentației aferente, prin încărcarea ei pe pagina de pe platforma eTwinning, corespunzătoare acestui proiect.

De asemenea, sub îndrumarea profesorilor din școala gazdă, cei patru elevi sibieni, împreună cu elevii din celelalte echipe, au asamblat, parțial, instalația sanitară pe care echipa austriacă o va monta în iunie, în casa din Hosman, în timpul celei de-a patra mobilități. În atelierele ultramoderne ale școlii austriece, elevii au exersat și au dat dovada dibăciei lor.

Tot în această săptămână s-a lucrat la dicționarul multilingual, multimedia și interactiv, prin care se încearcă familiarizarea elevilor cu termenii tehnici din limba engleză. O echipă de elevi, alcătuită din pasionați de limbi străine, sub îndrumarea coordonatorului proiectului, prof. Robert Kerker, și a prof. de limba engleză, Barbara Skorc, au tradus termeni tehnici, folosiți în listele cu necesarul de materiale, în cele patru limbi ale proiectului: engleza, germana, slovena și româna.

Un alt scop al vizitei a constat în planificarea următoarelor două mobilități, care se vor desfășura în România, timp în care se vor pune în aplicare planurile realizate în decursul ultimelor luni. Au fost trecute în revistă necesarul de materiale, uneltele pe care fiecare școală le va aduce în Hosman, modalitatea de formare a echipelor, vizitele din timpul liber etc.

Mobilitatea 4:

A patra întâlnire, a avut loc în România, la Hosman, între 23-28.06.2019.

Obiectivele ei au fost perfecționarea elevilor în domeniul construcțiilor, exersarea limbii engleze, valorificarea potențialului creativ și lărgirea sferei de cunoaștere, participând la efectuarea propriu-zisă a reparațiilor casei predicatorului din Hosman.

Reprezentanții Liceului Tehnologic de Construcții și Arhitectură "Carol I" Sibiu au fost: d-l director Cârstea Sebastian Dumitru, prof. Hadăr Angela (coordonator proiect), prof. ing. Oprica Maria, prof. Soare Popescu Alina, maistru instructor Albu Ioan, maistru instructor Savu Zaharie și cinci elevi: Grozav Ștefan, Barac Ioan-Gheorghe, Vintilă Beniamin-Albert, Petru Samuel, Petrișor Silviu-Marian.

Vremea favorabilă a permis ca reparațiile să se desfășoare conform planificărilor, astfel încât la sfârșitul săptămânii toți s-au bucurat să observe roadele muncii lor, având în vedere că fiecare școală participantă a avut una din următoarele sarcini: montarea conductelor pentru instalația sanitară, refacerea instalației electrice, montarea instalațiilor interioare de încălzire centrală, schimbarea pardoselii.

În timpul liber membrii proiectului au avut ocazia să viziteze câteva zone de interes turistic din apropiere (orașul Sighișoara și Palatul Brukenthal din Avrig).

Mobilitatea 5:

A cincea întâlnire, a avut loc în România, la Hosman, între 13-18.10.2019.

Reprezentanții Liceului Tehnologic de Construcții și Arhitectură "Carol I" Sibiu au fost: d-l director Cârstea Sebastian Dumitru, prof. Hadăr Angela (coordonator proiect), prof. ing. Bunea Adriana, prof. ing. Raduly Ianoș, prof. Joantă Sorin, maistru instructor Albu Ioan, maistru instructor Savu Zaharie și cinci elevi: Barac Ioan-Gheorghe, Șuhani Eduard-Petru-Dumitru, Geleriu Ioan-Silviu-Raul, Ușciuc Mihai-Alexandru și Mitrea Răzvan George

Reparațiile din interiorul casei predicatorului din Hosman au continuat conform planificărilor, fiecare școală participantă având grijă ca activitatea pentru care este responsabilă să fie îndeplinită conform angajamentelor: montarea conductelor pentru instalația sanitară și refacerea șapei (activitate revenită școlii HTL Pinkafeld), refacerea instalației electrice (activitate revenită școlii Solski Center Celje), montarea instalațiilor interioare de încălzire centrală, schimbarea pardoselii (Liceului Tehnologic de Construcții și Arhitectură "Carol I" Sibiu), instalația paratrăsnet și împământare (HWS Pforzheim). De asemenea, s-au adus îmbunătățiri dicționarului multilingual și multimedia la care s-a lucrat și în perioadele dintre mobilități, au fost făcute cercetări cu privire la istoria satelor din Transilvania.

În timpul liber membrii proiectului au avut ocazia să viziteze câteva zone de interes turistic din apropiere (Mediaș, Păltiniș).